Veelgestelde vragen

Algemeen

Ik wil graag een afpraak maken. Hoe doe ik dat?

U kunt ons natuurlijk bellen, telefoon 023- 5 414 414, maar u kunt ook ons contactformulier invullen. Dan neemt één van onze medewerkers contact met u op om een afspraak te maken.

Ik wil mijn huis beveiligen, waar moet ik beginnen?

Voor meer informatie over het beveiligen van uw huis en woonomgeving kunt u het beste contact met ons opnemen, telefoon 023 – 5 414 414 of vul ons contactformulier in.

Is het duur om mijn huis te beveiligen?

De kosten zijn afhankelijk van uw situatie, wensen en de eisen van uw verzekeringsmaatschappij.

Mijn NVD App

Hoe zit het met de privacy en de beveiliging van Mijn NVD?

Alle data worden verzonden en opgeslagen in een beveiligde omgeving. Wachtwoorden zijn niet opvraagbaar maar kunnen slechts ter controle worden aangeboden. De medewerkers van NVD Beveiligingen hebben ook geen toegang tot deze data.

Wat is de Mijn NVD App?

Mijn NVD is een hulpmiddel voor de klant, waarbij de klant inzage heeft in de status van zijn beveiligingssysteem op de Alarmcentrale van NVD Beveiligingen. Met Mijn NVD kan de klant in een beveiligde omgeving zien wanneer hetbeveiligingssysteem is in- en uitgeschakeld, schakeltijden wijzigen en de historie van het systeem raadplegen.

Is de Mijn NVD App gratis?

Ja, de app is gratis voor de klanten die gebruik maken van de alarmcentrale van NVD Beveiligingen (NVD Alarmcentrale).

Hoe werkt de Mijn NVD App?

De Mijn NVD App is beschikbaar voor alle gebruikers met een daarvoor geschikt mobiel device (iPhone en Android) met toegang tot internet, en met een aansluiting op de NVD Alarmcentrale. Iedere gebruiker kan kosteloos een Mijn NVD account aanmaken. Aan het Mijn NVD account moeten de codekaartgegevens worden gekoppeld. Hierna kunt u zich met uw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord via de app aanmelden en gebruik maken van de functionaliteiten waar u de juiste rechten voor heeft.

Wat kan ik met de Mijn NVD App?

Zodra u op de Mijn NVD App bent aangemeld wordt direct uw ‘meldkameraansluiting’ getoond. Indien u meer klanten beheert, kunt u de gewenste ‘aansluiting’ zoeken en selecteren. Vervolgens kunt u, afhankelijk van uw autorisatie, een keuze maken uit een aantal functionaliteiten:

• Status
• Testfase (installateur)
• Logboek (installateur)
• Schakeltijd
• Historie

Wat kan ik met de functie ‘Status’?

De ‘Status’ toont eventuele bijzonderheden van uw alarmcentraleaansluiting. Bijvoorbeeld of een detector een alarmstatus heeft of dat uw beveiligingssysteem niet correct functioneert. Ook zal worden getoond wanneer de beveiligingsinstallatie of een deel van de installatie voor testdoeleinden buiten bedrijf is geschakeld. Daarnaast wordt getoond of uw beveiligingsinstallatie, of een deel daarvan, ingeschakeld of uitgeschakeld is.

Wat kan ik met de functie ‘Schakeltijd’?

Als u ervoor heeft gekozen om uw beveiligingsinstallatie te laten bewaken op in- en uitschakeltijden toont de keuze ‘Schakeltijd’ de status van de bewakingsroosters. Als u bijvoorbeeld langer wilt doorwerken of ’s ochtends vroeger wilt beginnen, moet u dit doorgeven aan één van de centralisten van de NVD Alarmcentrale. Met de functie ‘Schakeltijden’ kunt u dit nu direct, zonder tussenkomst van onze centralist, via de Mijn NVD App regelen.

Wat kan ik met de functie ‘Testfase’?

Deze functie is uitsluitend beschikbaar voor de installateurs. Als installateur kunt u de meldkameraansluiting, of een deel daarvan, ‘in test’ zetten en weer ‘uit test’ halen zonder tussenkomst van een centralist.

Wat kan ik met de functie ‘Historie’?

Hiermee kunt u de gebeurtenissen van uw alarmcentraleaansluiting bekijken. Bijvoorbeeld de ontvangen alarmen, genomen acties en de schakelingen.

Wat kan ik met de functie ‘Logboek’?

Deze functie is uitsluitend beschikbaar voor de installateur. Als installateur kunt u het logboek bekijken van de alarminstallatie-aansluiting. Dit is zeer nuttig om te gebruiken tijdens de testfase. Zo kunt u bijvoorbeeld alle ‘events’ zien die u doorstuurt naar de NVD Alarmcentrale.

Hoe kan ik de Mijn NVD App installeren?

U kunt de Mijn NVD App met de ‘Google Play Store’ of de ‘App Store’ downloaden en installeren op uw toestel. Vervolgens kunt u de Mijn NVD App starten en, indien u nog niet over een ‘Mijn NVD’ account beschikt, registeren.

Hoe log ik in?

U kunt zich aanmelden met uw e-mailadres en het door u gekozen wachtwoord. Zijn uw codekaartgegevens nog niet aan uw Mijn NVD account gekoppeld, dan zal de Mijn NVD App automatisch om uw codekaartnummer en PIN-code vragen.

Hoe herken ik de wijzigingen die ik, of mijn collega gemaakt heb, via de app?

U kunt de wijzigingen terug vinden via de ‘Historie’ functionaliteit.

Ik ben mijn codekaart kwijt geraakt, wat moet ik doen?

U kunt het beste contact opnemen met uw installateur of met de afdeling Klantenservice, via e-mailadres klantenservice@nvd.nl

Mijn werknemers mogen wel een app maar zij mogen niet de schakeltijden aanpassen, kan dat?

Dat kan. Voor elke functie (menukeuze) in de Mijn NVD App kunnen aparte rechten worden verleend. Om de autorisatie goed in te regelen kunt u het beste contact opnemen met de afdeling Klantenservice, via e-mailadres klantenservice@nvd.nl

Kan ik de app op meerdere toestellen installeren?

Ja, dat kan. U hoeft zich dan niet meer te registreren en u kunt zich direct met uw e-mailadres en wachtwoord aanmelden.

Ik wil meerdere codekaarten aanmelden, hoe werkt dat?

Ieder Mijn NVD account kan worden gekoppeld aan één codekaart. Voor iedere codekaart moet dus een nieuwe Mijn NVD account worden geregistreerd met een eigen e-mailadres. Wanneer u zelf over meerdere codekaarten beschikt kunt u het beste deze laten omzetten naar één codekaart. Via de Mijn NVD App heeft u dan toegang tot al uw aansluitingen onder één account. Om uw codekaart te laten omzetten kunt u het beste contact opnemen met de afdeling Klantenservice, via e-mailadres klantenservice@nvd.nl

Op welke smart phones en tablets kan ik Mijn NVD installeren?

U kunt Mijn NVD installeren op de iPhone vanaf IOS versie 4.2 en Android vanaf versie 2.1.

Wie kan ik bellen als Mijn NVD niet werkt?

U kunt het beste contact opnemen met de afdeling Klantenservice, via e-mailadres klantenservice@nvd.nl

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen?

In de Mijn NVD App is er een functie om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Hoe weet ik of er updates zijn?

Updates worden via de Android Google Play Store en de Apple ‘App Store’ verspreid. Het is ook mogelijk dat u via een mailing direct wordt geïnformeerd over nieuwe functionaliteiten.

Ik krijg een foutmelding, wat moet ik doen?

Veel foutmeldingen geven direct de oorzaak van de fout aan, waardoor u dit eenvoudig kan oplossen. Aangezien de verbinding de meest kritische schakel is, kunt u het beste het later nog eens proberen. Heeft de app nog niet eerder correct gewerkt, dan is het mogelijk dat uw toestel of uw internetverbinding niet geschikt is voor deze app. Blijven de problemen zich voordoen dan kunt u het beste contact opnemen met de afdeling Klantenservice, via e-mailadres klantenservice@nvd.nl

Het lukt mij niet om de app te installeren, hoe komt dat?

Het kan zijn dat uw toestel niet geschikt is voor deze app of dat uw telefoongeheugen vol is.

Ik ben mijn mobiel kwijt geraakt/Mijn mobiel is gestolen: hoe kan ik de app blokkeren?

Wij adviseren u direct contact op te nemen met de afdeling Klantenservice, via e-mailadres klantenservice@nvd.nl of op telefoonnummer 023 5414 444.
Om misbruik te voorkomen blokkeren wij dan direct de Mijn NVD App voor uw toestel.

Ik wil stoppen met de Mijn NVD App, maar deze is ook gekoppeld aan mijn codekaart. Hoe meld ik mij af?

Via het menu in de Mijn NVD App kunt u uw codekaart ontkoppelen met de keuze ‘Reset Codekaart’ (iPhone) of ‘Code-ident. Wissen’ (Android).

Hoe blokkeer ik de app?

U kunt de app van uw toestel verwijderen door deze te deinstalleren.

Ik heb de app opgeheven maar wil deze toch weer gebruiken? Kan ik de app weer installeren op dezelfde smartphone?

Ja, u kunt hem gewoon weer opnieuw op uw toestel installeren. In de meeste gevallen is ook uw account nog beschikbaar.

Alarm en service centrale

Ik heb al een alarminstallatie. Kan ik dan toch aangesloten worden op jullie alarmcentrale?
In principe wel, maar dat is afhankelijk van uw installatie. Om na te gaan of u aangesloten kan worden op onze alarmcentrale kunt u het beste contact opnemen met uw eigen installateur. Als uw installateur deze vraag niet kan beantwoorden, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice, telefoon 023- 5 414 444.
Ik wil mij aanmelden als nieuwe klant bij de alarm- en servicecentrale. Hoe doe ik dat?

U kunt het digitale inschrijfformulier invullen. Deze vindt u onder Formulieren.

Ik wil een mutatie voor mijn waarschuwingsadressen doorgeven. Hoe doe ik dat?

Code-identificatiekaart

Wat is een code-identificatiekaart?
Dit is een pasje waarop een aantal gegevens van u staat. Bij ieder contact met de alarmcentrale hebben we het code-identificatienummer nodig dat op de kaart staat. De pas is persoonsgebonden.
Ik wil een nieuwe code-identificatiekaart aanvragen. Hoe doe ik dat?
Is een code-identificatiekaart gratis?

Bij uw aansluiting ontvangt u de eerste 10 persoonsgebonden codekaarten gratis. Daarna wordt een bedrag van € 16,75 exclusief btw (per 5 stuks) in rekening gebracht.

Ik wil een mutatie voor een bestaande code-identificatiekaart doorgeven. Hoe doe ik dat?

Vakantie surveillance

Wat houdt vakantiesurveillance in?

Wanneer u met vakantie bent, houden wij een extra oogje in het zeil.
We voeren bijvoorbeeld een ronde om het huis uit om te controleren of er geen sporen van inbraak zijn en kijken of alles goed is afgesloten. Op verzoek kunnen wij bijvoorbeeld ook de post wegleggen.
Wilt u zich aanmelden voor onze vakantiesurveillance, vult u dan hier het aanvraagformulier in.

Ik wil vakantiesurveillance aanvragen. Hoe doe ik dat?

U kunt het digitale aanvraagformulier invullen. Deze vindt u hier.

Alarmopvolging

Is alarmopvolging een apart abonnement?

Ja, u betaalt een vast bedrag per jaar voor een abonnement alarmopvolging. Daarnaast betaalt u per daadwerkelijk uitgevoerde opvolging.

NVD Installateurs app

Wat is de NVD Installateurs App?

Met de Installateurs App kunt u via uw smartphone overal snel en eenvoudig over een beveiligde verbinding de status van het alarmsysteem van uw klant inzien, het alarmsysteem in- en uit test zetten en het logboek van uw klant bekijken. Dit houdt in dat u de (onderhouds)werkzaamheden voor uw klant efficiënt uit kunt voeren zonder tussenkomst van een centralist van de NVD Alarm- en Servicecentrale.

Wat kan ik met de functie ‘Status’?

Deze functie laat u zien welke secties bij uw klant in- of uitgeschakeld zijn en/of er alarmmeldingen zijn die gereset moeten worden.

Op welke smartphones kan ik de NVD Installateurs App installeren?

U kunt de NVD Installateurs App installeren op de iPhone vanaf IOS versie 4.2 en Android vanaf versie 2.1. Indien u geen iPhone of Android smartphone heeft, dan kunt u geen gebruik maken van de app. Wij verwijzen u dan door naar e-Fris.

Wat kan ik met de functie ‘Testfase’?

Deze functie is uitsluitend beschikbaar voor de installateurs. Als installateur kunt u de meldkameraansluiting, of een deel daarvan, ‘in test’ zetten en weer ‘uit test’ halen zonder tussenkomst van een centralist.

Wat kan ik met de functie ‘Logboek’?

Deze functie is uitsluitend beschikbaar voor de installateur. Als installateur kunt u het logboek bekijken van de alarminstallatie-aansluiting. Dit is zeer nuttig om te gebruiken tijdens de testfase. Zo kunt u bijvoorbeeld alle ‘events’ zien die u doorstuurt naar de NVD Alarmcentrale.

Hoe vraag ik een PIN-code aan voor de App?

U heeft een PIN-code nodig om via uw smartphone het alarmsysteem van uw klant te kunnen inzien en in test te zetten. Via deze linkkunt u uw PIN-code zelf genereren.
Daarna ontvangt u van ons een e-mail ter bevestiging (let op: deze komt soms in uw spamfilter terecht!). Indien u gebruik maakt van e-Fris dan is de PIN-code reeds bekend en ingesteld per codekaartgebruiker. U hoeft dan geen nieuwe code aan te vragen.

Hoe bepaal ik welke monteurs toegang mogen hebben tot de App?

U dient bij onze afdeling Klantenservice aan te geven welke monteurs met welke codekaartnummers toegang tot de app mogen hebben. Zij stelt dit dan voor u in. Deze procedure is bepaald bij de inrichting van de app.

NVD Smart View

Wat is NVD Smart View?

NVD Smart View is een beveiligingsoplossing, waarbij één of meer videocamera(‘s) rechtstreeks op de NVD Alarmcentrale worden aangesloten. Als er een noodsituatie ontstaat, bijvoorbeeld een inbraak, dan bent verzekerd van de snelst mogelijke interventie omdat de politie met de camerabeelden meekijkt en kan ingrijpen!

Wat gebeurt er als het alarmsysteem afgaat?

De camerabeelden worden bij een alarmering in uw huis of bedrijfspand direct doorgegeven aan de NVD Alarmcentrale. Onze centralist controleert de beelden waarna, bij dreiging, uw melding met de beelden direct wordt doorgezet naar de politiemeldkamer via het Live View protocol. De politie kijkt bij deze alarmering dus rechtstreeks mee.

Welke pakketten zijn er beschikbaar?

Indien u al een camerasysteem heeft, kies dan voor de NVD Smartbox waarmee u uw huidige analoge of IP-camera’s kunt aansluiten op de NVD Alarmcentrale.

Indien u nog geen camerasysteem heeft kunt u kiezen uit onderstaande NVD Smart View camerapakketten.

Pakket 1
• 1 IP binnencamera en 1 IP buitencamera met HD beeldkwaliteit.
• HP opname- en uitkijkscherm.
• Exclusief montagekosten.

Pakket 2
• 2 IP binnencamera’s en 2 IP buitencamera’s met HD beeldkwaliteit.
• HP opname- en uitkijkscherm.
• Exclusief montagekosten.

Pakket 3
• 4 IP buitencamera’s met HD beeldkwaliteit.
• HP opname- en uitkijkscherm.
• Exclusief montagekosten.

Voor elk pakket heeft u een abonnement op de NVD Smart View faciliteit nodig. Deze faciliteit maakt het mogelijk om de camerabeelden door te sturen naar de NVD Alarmcentrale.

Welk pakket past bij welke situatie?

Indien u al een camerasysteem heeft, kies dan voor de NVD Smartbox waarmee u uw huidige analoge of IP-camera’s kunt aansluiten op de NVD Alarmcentrale.

Indien u nog geen camerasysteem heeft kunt u kiezen uit onderstaande NVD Smart View camerapakketten.

Ik heb analoge camera’s, kan ik gebruik maken van NVD Smart View?
Ja, analoge camera’s kunnen op NVD Smart View worden aangesloten.
Kan ik met een NVD AL1-alarmaansluiting NVD Smart View bestellen?

Ja, dit kan. NVD Smart View is een aanvulling op de NVD Alarmaansluiting. Daarnaast is de NVD Smart View faciliteit nodig.

Kan ik met een NVD AL2-alarmaansluiting een NVD Smart View pakket bestellen?

Ja, dit kan. NVD Smart View is een aanvulling op de NVD Alarmaansluiting. Daarnaast is de NVD Smart View faciliteit nodig.

Ik heb al camera’s hangen maar wil er nog een aantal bij. Kan dit i.c.m. NVD Smart View?
Het is mogelijk om maximaal 12 camera’s aan te sluiten.
Kijken centralisten van NVD 24/7 mee?
Nee, alleen bij een alarmering kijken onze centralisten mee. Na een melding van het alarmsysteem beoordelen zij de camerabeelden en volgen het protocol.
Gaat een melding van het alarmsysteem direct door naar de politie?
Nee, niet iedere melding gaat direct door naar de politie. Dit gebeurt alleen bij een positieve verificatie van de camerabeelden door onze centralisten.
Wat houdt leasen van het NVD Smart View pakket in?

U kunt de NVD Smartbox, de NVD Smart View camerapakketten en het abonnement op de NVD Smart View faciliteit leasen. Via deze vorm van financiële lease treedt NVD op als kredietverstrekker, terwijl u zelf het volledige (juridische en economisch) eigendom heeft.

Het maandbedrag is opgebouwd uit een rentedeel en een aflossingsdeel. De looptijd van deze financiële lease is 5 jaar. Het is niet mogelijk om tussentijds het leasecontract op te zeggen. Het voordeel van leasen bij NVD is de transparantie ervan. U merkt namelijk niets van schommelingen in de rente en uw maandbedragen blijven gelijk. U heeft dus vooraf al een overzicht van de totale kosten.

Voorwaarden
Leasen van de NVD Smartbox is alleen mogelijk in combinatie met een abonnement op de NVD Servicecentrale. Indien u een van de NVD Smart View pakketten wilt leasen dan dient u naast een abonnement op de NVD Servicecentrale ook Alarmopvolging af te nemen.

Neem voor meer informatie over leasen contact met ons op.

Klachten & feedback

Hoe kan ik een klacht indienen en/of feedback geven?

Wij zijn blij dat u de moeite wilt nemen om ons te vertellen wat u niet bevalt. Ook voor algemene feedback willen wij u uitnodigen om contact op te nemen via het klachten / feedback formulier of direct te bellen via: 0235414414