22 aug Mijn alarm heeft een storing/geeft een voor mij onbekende melding. Wat nu?
Wanneer de display van uw alarm een melding geeft kan dit verschillende oorzaken hebben. Hieronder worden verschillende meldingen beschreven.
Communicatiefout/doormeldstoring: het alarmsysteem geeft een melding wanneer er een doormeldstoring is, en het geen signaal meer doorgeeft aan de alarmcentrale. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Bent u recent geswitcht van internetprovider of heeft u een nieuw modem aangesloten? Dan kan het zijn dat er een fout in uw IP-adres zit. Een tweede oorzaak kan de kwaliteit van uw internetverbinding of een fout op de telefoonlijn zijn. U kunt proberen de verbinding te herstellen door uw modem of router te resetten. Is de verbinding niet hersteld? Neem dan contact op met uw provider. Mocht een van deze oorzaken niet het probleem veroorzaken, neem dan contact op met de installateur van het alarmsysteem.
Let op: het is belangrijk dat u na het ontvangen van een bericht over een doormeldstoring te allen tijde contact opneemt met de alarmcentrale van de NVD, zodat er kan worden gecontroleerd of de verbinding tussen uw alarmsysteem en de alarmcentrale weer is hersteld. U kunt contact opnemen met de alarmcentrale via: 0235911911.
Anti Mask: als u deze melding krijgt blokkeert iets in de omgeving de melder van uw alarmsysteem. Dit kan een willekeurig object zijn zoals een dier, bijvoorbeeld een huisdier, insect of spin. Maar ook versiering en/of gordijnen kunnen het alarm blokkeren. Controleer daarom goed de ruimte waarin de melder zich bevindt.
Sabotage: een storing binnen uw alarmsysteem kan ook liggen aan externe factoren. Bent u bijvoorbeeld aan het verbouwen of wordt er gebouwd in de omgeving? Dan kan het goed zijn dat er door werkzaamheden een fout zit in de bekabeling, elektra of detector. Bij sabotage kunt u contact opnemen met uw installateur.
Reset gevraagd: reset bij deze melding uw alarmsysteem.
Batterij bijna leeg: neem bij deze melding contact op met de installateur van uw systeem. Let op, probeer dit niet zelf op te lossen dit leidt tot sabotage.
Communicatiefout/onderdruk fout: reset bij deze melding uw alarmsysteem.
In de Mijn NVD app wordt de melding van de storing uitgelegd en kunt u de handleiding inzien. Heeft u de app niet of komt u er niet uit? Neem dan contact op met uw installateur.
Zijn wij uw installateur?
Neem dan contact op met onze technische klantenservice via:
techniek@nvd.nl of bel op ma-vrij van 08:30 tot 17:00 naar 088 5921001