02 mei Lijn uitval ASB systemen
Aankomende activiteit:
Maandag 23 juni 2025 – 12:00
KPN heeft meermaals een onderaannemer ingezet om deze fysieke lijn te komen herstellen, maar tot op heden zonder tastbaar resultaat. Wij hebben meermaals contact gehad met zowel ASB, als Vodafone als KPN en de onderaannemer over de status, maar hebben nog geen toezegging kunnen krijgen over wanneer deze lijn hersteld zal zijn. NVD blijft zich hard maken om deze verbinding weer volledig operationeel te krijgen. Wij hebben contact gehad met iedereen waarbij deze lijn een kritisch onderdeel is van hun infrastructuur. Wij adviseren iedereen die hierover twijfelt contact op te nemen met hun installateur en te vragen naar alternatieven.
Maandag 12 mei 2025 – tijd onbekend
UPDATE: maandag 12 mei is KPN geweest in Haarlem op het hoofdkantoor van NVD. Zij kwamen onvoorbereid langs met een reguliere lijn aansluiting. Wij hebben KPN voorzien van de juiste specificaties en wachten nu op een aangepast plan van KPN.
Glasvezelverbinding wordt aangelegd. Maandag 12 mei start Vodafone met het aanleggen van een nieuwe glasvezelverbinding. Deze zal later in de week worden geconfigureerd en aangesloten op ons meldkamer systeem. De verwachting is dat wij uiterlijk vrijdag 16 mei weer een betrouwbare hoofdverbinding kunnen maken over deze nieuwe glasvezelverbinding met ASB systemen.
Actueel
Woensdag 6 mei 2025 – 16:00
Goed nieuws! 4G backup verbinding weer operationeel. Het secundaire alarmtransmissiepad via 4G is weer actief. Dit biedt een tijdelijke oplossing voor meldingen richting onze Alarmcentrale. ASB bevestigd dat alle ASB systemen weer contact maken met de NVD Alarmcentrale over de 4G backup verbinding.
Vrijdag 2 mei 2025 – 16:30
Verbinding blijft buiten gebruik – klanten zijn telefonisch geïnformeerd door de NVD Alarmcentrale. De storing blijkt veroorzaakt door het eenzijdig afsluiten van een netwerkverbinding door Vodafone. Meldingen via de ASB-lijn komen momenteel niet binnen bij onze Alarmcentrale. Klanten zijn per telefoon geïnformeerd om aanvullende beveiligingsmaatregelen te overwegen.
Vrijdag 2 mei 2025 – 10:45
Storing in alarmcommunicatie tussen NVD en ASB lijnen vastgesteld.
We constateren een verstoring in de verbinding tussen een deel van de ASB alarmsystemen en onze NVD Alarmcentrale. Het blijkt te gaan om een uitval van de ASB-verbinding. We onderzoeken de oorzaak en werken aan een oplossing.
Heeft u vragen over deze storing?
Neem contact op met onze klantenservice specialisten op ma t/m vrij tussen 08:00 en 18:00 via 0235 414 414 en/of klantenservice@nvd.nl